Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
691 --- 691.6 --- Bouwmaterialen (architectuur) --- Glas --- Architecture, Modern --- Glass construction --- Glass architecture --- Glass as structural material --- Glass in architecture --- Building --- Architecture --- History
Choose an application
Le verre occupe depuis toujours une place à part dans l'architecture grâce aux possibilités uniques qu'il offre pour la construction de bâtiments légers, ouverts et lumineux. Mais les formidables développements dont il a récemment fait l'objet ont suscité un tel engouement qu'il est devenu le matériau de prédilection des constructeurs. La nouvelle palette de possibilités présentée par ce matériau a fait naître une très forte demande d'informations de la part des architectes et planificateurs. C'est pour répondre à leurs besoins que cet ouvrage a été conçu. Il traite de manière exhaustive des diverses possibilités créatives et constructives offertes par le verre, des propriétés et des aspects physiques de ce matériau comme de son comportement sous différentes sollicitations. Il consacre une large place aux possibilités d'économie d'énergie réalisables par une utilisation appropriée du verre ainsi qu'un vaste éventail de détails sur les techniques de fixation et de construction. Un ouvrage qui simposera comme la référence en la matière. La première partie de ce livre se divise en 2 parties, tout d'abord il retrace le parcours du verre des origines au modernisme, ensuite il situe l'importance du matériau dans la seconde moitié du 20 e siècle. La deuxième partie étudie les principes du verre comme matériau de construction et ses relations avec les différentes énergies. la troisième partie développe les détails de construction. Et la quatrième partie montre son application au travers d'exemples choisis de réalisations architecturales.
Building materials. Building technology --- architectuur --- bouwconstructies --- glas --- Structural parts and elements of building --- Glass construction. --- Architecture, Modern --- Construction en verre --- Architecture --- Vitrage --- Architecture de verre --- Verre --- Glass construction --- 691.6 --- 698 --- 697.13 --- 691 --- Bouwmaterialen ; glas ; handboeken --- Glasconstructies --- Glass. Window glass. Plate glass. Enamel etc. --- Finishing and decorating trades --- External influences on heat loss from buildings --- Bouwmaterialen (architectuur) --- Glas --- Bouwmaterialen ; glas, vensterglas, spiegelglas --- Glasarchitectuur --- Glasconstructies. --- Glasarchitectuur. --- 697.13 External influences on heat loss from buildings --- 698 Finishing and decorating trades --- 691.6 Glass. Window glass. Plate glass. Enamel etc. --- architectural glass --- Glass architecture --- Glass as structural material --- Glass in architecture --- Building --- Glass. Window glass. Plate glass. Enamel etc --- History --- Architecture, Modern - 20th century
Choose an application
Vaak wordt in de agogiek gebruik gemaakt van bedrijfspsychologische modellen, maar voor de agogiek van de kunst blijken die weinig bruikbaar. Ze bieden geen basis voor de filosofische grondslagen waarop zon agogiek kan gegrondvest worden. Stefan Hertmans plaatst de zoektocht naar die grondslagen centraal in dit boek. Kunst heet steevast een subjectieve materie te zijn, maar kunstenaars, critici, docenten en studenten worden wel verondersteld te weten waarover ze spreken. De spanning tussen praktijk en theorie is dan ook een vast gegeven in elke kunstopleiding, en ze doortrekt ook de kunstkritiek, het sociale vertoog en zelfs de politieke vertogen over haar functie en nut. Nochtans communiceert het kunstwerk niet bepaald eenduidig over wat het bevat en waarnaar het wil verwijzen; het lijkt op communicatief niveau zelfs om moeilijkheden te vragen. Volgens de Franse filosoof Jean-François Lyotard is kunst quelque chose comme communication... sans communication. Dat definieert de uitdaging waarop dit boek wil ingaan. Hertmans laat zich bij zijn zoektocht naar grondslagen voor een kunstagogiek inspireren door de belangrijkste denkers van de afgelopen eeuw. Op die manier werpt het boek ook een vaak verrassend licht op wat grote denkers over de kunst te melden hadden. Daardoor is deze als handboek opgevatte studie ook een onmisbare leidraad voor al wie geïnteresseerd is in het actuele denken over kunst en communicatie. Stefan Hertmans (1951) behoort tot de belangrijkste Vlaamse auteurs van dit ogenblik. Voor zijn literair werk kreeg hij tal van prijzen en onderscheidingen, zoals de Multatuliprijs, de Arkprijs van het vrije Woord, de Prijs van de Vlaamse Gemeenschap en de Bordewijkprijs.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- art education --- kunstonderwijs --- Sociology of culture --- Didactics of the arts --- Art --- Kunsttheorie ; agogiek van de kunst --- 7.01 --- Stefan Hertmans --- vakdidactiek --- kunstpedagogie --- lerarenopleiding --- agogiek --- kunsttheorie --- communicatie --- 373.67 --- 840 --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Muziekgeschiedenis: essays (histor. onderwerpen, literaire analyses) --- Algemeen. --- Psychologie --- Sociologie --- Filosofie --- Communicatie --- Kunsten --- Communicatiesociologie --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Kunst --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Man --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Volwassene --- Vrouw --- Communication and culture --- Art - Philosophy
Choose an application
'De klas in de hand' (Acco, 1996) voorzag al in een aantal hulpmiddelen en methoden om tucht en leiding te houden in de klas, ingebed in een totaalvisie op de taak van de leraar. Trainingen en gesprekken met leraren leerden de auteur dat een verdere uitdieping van deze problematiek zeer welkom was. Van Mossevelde ging daarom op zoek naar andere mogelijkheden om tucht te houden, om klas en leerlingen te leiden. In de dagelijkse lespraktijk valt immers op dat dit relationeel aspect van lesgeven meestal intuïtief wordt aangepakt en al vlug wordt afgedaan met de vraag 'hoe kan je het meest effectief straffen?'. In PUBERS IN DE KLAS wordt duidelijk dat humor brengen in de klas en verrassingseffecten inbouwen positieve stimulansen zijn om tot een goede sfeer in de klas te komen. Bovendien blijken de in dit boek behandelde topics universeel te zijn en zelfs van toepassing in levensgevaarlijke situaties. Zo erg is het met onze klassen wel niet gesteld, maar vele leraren hebben toch dagelijks het gevoel met hun leerlingen te moeten strijden om de leiding in de klas. Daarnaast ervaren ze ook dat de methoden die het vroeger goed deden, niet langer opgaan voor de leerlingen van vandaag. Dit boek handelt over relationele inzichten en een werkbare benadering ervan voor dagelijks gebruik in de klas. De verworvenheden van gedrags- en communicatietheorieën, systeemdenken, de nieuwe benaderingen van de emotionele intelligentie en neurolinguïstische programmering (NLP) bieden de leraar kansen op een nieuwe kijk én tot anders handelen. Immers, lezen en denken zijn maar zinvol als je gedrag in de klas erdoor verandert. De praktijk blijft dan ook nog steeds dé toetssteen en barometer. Dit boek gaat over de relatie leraar-leerling. Het is een pedagogisch boek dat probeert duidelijk te maken hoe naast vakkennis voor de leraar het ook noodzakelijk voor hem is de leerlingen aan te kunnen. Het gaat met name om leraren in het voortgezet onderwijs. Van groot belang is het pedagogisch kl
Gedragsstoornissen --- Leerlingbegeleiding --- Orde houden --- Secundair onderwijs. --- Onderwijs. --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- klassfeer --- puberteit --- Initial didactic situation --- Personality development --- moeilijk opvoedbare kinderen --- 159.922.736.4 --- #gsdbP --- belonen en straffen --- gezag --- klasmanagement --- pubers --- secundair onderwijs --- straffen --- tucht --- 373 --- Eddy van Mossevelde --- didactiek --- lerarenopleiding --- pedagogie --- 481.7 --- Belonen --- Communicatie --- Emotionele intelligentie --- Interactie --- Klaslokalen --- Leerkrachten --- Leerlingen --- Lichaamstaal --- Onderwijzen --- Pubers --- Schoolreglementen --- Sociale vaardigheden --- Straffen --- Tuchtproblemen --- 484.22 --- omgang leerkracht-leerling (ler) --- 443 --- 484.23 --- Pedagogie : pubers --- orde houden --- 691 --- Klassenmanagement --- leerlingen --- Pedagogie ; methodiek --- 159.922.736.4 Psychologie van de puberteit --- Psychologie van de puberteit --- De leraar en zijn opleiding --- Pedagogie en didactiek --- 371.21 --- onderwijsstijlen --- 454.22 --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- #PBIB:+110.61 --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Pedagogie --- Klasorganisatie --- Leerlingenbegeleiding --- Lesgeven --- Orde --- Schoolreglement --- Tucht --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen --- Onderwijsstijlen --- onderwijspsychologie --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- didactiek. --- onderwijsstijlen. --- pubers. --- secundair onderwijs. --- Onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen. --- ordeproblemen (onderwijs) --- Puber --- Didactische werkvorm --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|